Saturday, May 12, 2012

Biscotti z migdałami-najlepsze!

Jadłam wiele rodzajów biscotti  i powiem szczerze,że ten przepis powala na głowę wszystkie biscotti jakie jadłam w życiu.Biscotti moje mają idealną strukturę i twardość-nie są ani twarde ani zbyt kruche.Moim skromnym zdaniem idealne!Długo szukałam idealnego przepisu aż w końcu znalazłam za sprawą tego bloga.Zamieniłam pistacje migdałami i wyszło super.Mój synuś który strajkował dzisiaj z jedzeniem,po spróbowaniu moich biscotti nic innego już nie chciał jeść.Robi się je bardzo szybko i łatwo.Serdecznie zapraszam!

 



Biscotti z migdałami-najlepsze!


Składniki:

90g cukru
85g masła
155g maki pszennej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/8 łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli
1 łyżka miodu
1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
1 jajo
60g czekoady posiekanej na małe kawałki
80g migdałów ze skórką
1 białko do smarowania
1 łyżeczka cukru do posypania wierzchu
 
 
Nagrzać piekarnik do 180 stopni celcjusza.Przygotować blachę wyłożoną papierem do pieczenia.Do miski przesiać mąkę,sodę i proszek do pieczenia.W oddzielnej misce ubić masło,sól,miód i cukier na lekko puszysta masę,dodać wanilię.Następnie dodać jajo i ubijać do zupelnego połączenia składników.Dodać mieszankę mąki,sody i proszku razem z migdałami i czekoladą.Plastikową szpatułką dokładnie wymieszać do zupełnego połączenia składników.

Z ciasta uformować 3 wałeczki i ułożyć na blasze-delikatnie spłaszczyć.Posmarować roztrzepanym białkiem i posmarować wałeczki.Wierzch posypać cukrem.Piec około 25-30 minut do uzyskania złotego koloru.Wyjąć z piekarnika i odstawić na 15 minut do lekkiego ostygnięcia.Skręcić temperaturę w piekarniku do 150 stopni.Ostudzone wałeczki pokroić na 2 cm kawałeczki i spowrotem ułożyć płaską częscią na blasze.Piec około 15-20 minut.

Smacznego!!



 






1 comment:

  1. Mniam... mniam... mniam!
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie po wyróżnienie :)

    ReplyDelete