Tuesday, October 30, 2012

Gofry belgijskie najlepsze

Dwa tygodnie temu była moja kolej na przygotowanie śniadania w pracy.U nas taki zwyczaj,że co kilka tygodni w piątkowy poranek ktoś robi śniadanie i potem wspólnie je jemy.Nie wiedziałam co tu wymysleć,aż wpadł mi w ręce przepis mojej koleżanki blogerki z addio pomidory na przepyszne belgijskie gofry.Przygotowałam w domu suche składniki,przesypałam je do woreczka z zipem,spakowałam mokre składniki,mikser i na drugi dzień popędziłam do pracy.Po drodze kupiłam świeże pieczywo,do którego dzień wcześniej zakupiłam ser żółty,wędlinę,2 rodzaje past kanapkowych,dżem i obowiązkowo śmietanę kremówkę na bitą śmietanę.Wzięłam też ze sobą fartuch kucharski w gwiazdeczki i zaraz po wejściu zabrałam się do wyrobienia ciasta na gofry,gdyż ciasto musi trochę odstać.Gofry robiły się szybko i wszystkim bardzo smakowały posmarowane dżemem z bitą śmietanką.Pychotka! Sami się przekonajcie!
 
 




Gofry belgijskie

 
Składniki:
420g mąki pszennej
1 łyżeczka suchych drożdży lub 5 g świeżych
20g cukru
2 łyżeczki ekstraktu z wanilli bądź 1 opakowanie cukru waniliowego
1/2 łyżeczki soli
300 ml mleka
180 ml wody gorącej
115g rozpuszczonego masła lub oleju
2 jaja,oddzielnie białka i żółtka



Mąkę przesiać do miski,dodać suche drożdże,cukier,sól i cukier waniliowy i dokładnie wymieszać łyżką.Masło rozpuszczamy w gorącej wodzie i dodajemy mleko-mieszamy.Do suchych składników stopniowo dodajemy mokre i miksujemy mikserem do dokładnego połączenia.Zółtka oddzielić od białek i roztrzepać widelcem.Białka ubić na sztywną pianę.Do wcześniej przygotowanej masy dodać najpierw żółtka a potem białka i delikatnie wymieszać plastikową łopatką.Odstawić ciasto na 30-40 minut.Będzie gotowe kiedy pojawią się na powierzchni pęcherzyki powietrza. 
Rozgrzać gofrownicę .Kłaść 2 łyżki ciasta i smażyć na złoty kolor.( Moje wyszły trochę za blade,bo to były moje pierwsze gofry w życiu).

Smacznego!!


 

No comments:

Post a Comment