Wednesday, February 15, 2012

Ciepłe babeczki czekoladowe z płynnym czekoladowym nadzieniem



U nas Walentynki odbyły się pod znakiem grypy.Choroba zwaliła mojego męża,a i ja nie czułam się zbyt dobrze.Dzieciaczki na szczęście zdrowe-ufff.Nie mieliśmy w związku z tym czasu na cieszenie się z tego dnia,ale choć trochę chciałam osłodzić nam żywot i zrobiłam mocno czekoladowe babeczki z płynnym nadzieniem w środku.Bardzo szybki deser,często serwowany (koniecznie na ciepło) w dobrych restauracjach -przynajmniej tutaj w Reykjaviku.Można zrobić do tego sos czekoladowy i dodatkowo podreślić smak czekolady.Dla czokoholików i nie tylko idealny smakołyk.Przekonajcie się sami!! Zapraszam.

  



Ciepłe babeczki czekoladowe z płynnym czekoladowym nadzieniem


Składniki na 6 kokilek:
  • 100g masła niesolonego
  • 4 łyżeczki kakao
  • 100g dobrej czekolady pólsłodkiej-70% masy kakaowej(połamanej na kostki)
  • 2 jaja
  • 2 żółtka
  • 120g cukru
  • 120g mąki pszennej

Nagrzać piekarnik do 200 stopni celcjusza.Wysmarować 6 kolilek masłem .Wyciąć krążki z papieru do pieczenia o średnicy kolilek i wyłożyć każdą kokilkę.Posmarować każdy krążek masłem i wysypać kakao.

W małym garnuszku podgrzewać na małym ogniu masło i czekoladę aż się zupełnie rozpuszczą.Uwaga! Nie doprowadzić do wrzenia.Odstawić do wystudzenia na 10 minut.
W misce zmiksować do białości jaja,żółtka i cukier na gęstą masę.Nastepnie dolać przestudzoną czekoladową miksturę i dokładnie zmiksować.Dodać przesianą mąkę i wymieszać szpatułką bądź drewnianą łyżką.
Gotową masę nakładać do kokilek i piec w piekarniku około 12 minut.Środek ma być płynny ale nie za płynny.Musicie wyczuć.Jeśli jest zbyt płynny,wstawić ponownie do piekarnika.
Serwować jeszcze ciepłe!





8 comments:

  1. Są takie urocze.
    A smak, z pewnością poezja.

    ReplyDelete
  2. Dziekuje za przepis i zycze samych udanych wypiekow.

    ReplyDelete
  3. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    ReplyDelete
  4. Płynna czekolada to coś co uwielbiam. Zresztą bardzo lubię wszystkie czekoladowe wypieki, można powiedzieć, że jestem od nich uzależniona. Do niedawna sprawiało mi trudność pieczenie czekoladowego biszkoptu ale od kiedy znalazłam porady na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-klasyczny-biszkopt-czekoladowy/ mój biszkopt jest idealny. Smakuje świetnie z bitą śmietaną, ale uwielbiam też krem kawowy, to bardzo wyrafinowane połączenie. Serdecznie polecam.

    ReplyDelete
  5. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    ReplyDelete