Sunday, September 30, 2012

Tarta z brzoskwiniami

Miałam bardzo zajęty tydzień.Sama nie wiem jak dałam radę go przeżyć.Służbowe spotkania,konferencje i kolacyjki ciagnęły się w nieskończoność,a w domu czekały dzieci i obowiązki.Całe szczęście,ze mój mąż mnie wyręczał.
Z dalekiej Japonii przyleciała do nas dwuosobowa delagacja-cudowne dwie kobiety-Japonki.Co prawda współpracujemy ze sobą,piszemy do siebie maile codziennie,rozmawiamy przez telefon,ale nigdy nie miałyśmy okazji spotkać się twarzą w twarz.W końcu nastapił ten dzień i jestem bardzo szczęśliwa z tego powodu.Poznałam niesamowite osoby,niesamowitą kulturę,cudowne poczucie humoru.Rozmawiałyśmy ze sobą jakbyśmy znały się od zawsze.Niesamowite nieprawdaż??
Byłam bardzo zajęta,ale i tak znalazłam chwilę aby zrobić pyszną tartę z brzoskwiniami!! Zdjęcia zrobione w biegu zupełnie nieudane.Musicie mi to wybaczyć!! Na tartę serdecznie zapraszam.Ciasto wyszło półfrancuskie,bardzo delikatne.Brzoskwinie muszą być koniecznie świeże.
 

 
 

Tarta brzoskwiniowa

 
Składniki:
Ciasto:
350g mąki pszennej
1 łyżka cukru
1 łyżeczka soli
225g masła pokrojonego w kostkę
100-120ml wody zimnej
1łyżka mleka do posmarowania wierzchu + łyzka cukru do posypania
 
Nadzienie:
1 kg brzoskwiń świeżych
1 cytryna,sok i skórka
50g cukru
50g cukru brązowego
1/4 łyżeczki cynamonu
szczypta gałki muszkatałowej
1/8 łyżeczki soli
3 łyżki mąki kukurydzianej luib ziemniaczanej
 
Ciasto.
Do malaksera wrzucić mąkę,sól i cukier krótko zmiksować.Dodać masło i rozdrabniać aż zrobi się kruszonka.Powoli dodawać zimną wodę aż powstanie zwarte ciasto.Na początku dodać 100ml wody,a jeśli ciasto jest za suche dodać więcej.Wyjąć ciasto z malaksera,podzielić na dwie części,uformować w kształcie dysku i schłodzić w lodówce przez około 1 godzinę lub całą noc.
 
Nadzienie.
Umyć,osuszyć i pokroić w grube plastry owoce.Włożyć do dużej miski.Dodać sok i skórkę z cytryny.W innej miseczce połączyć mąkę,przyprawy,cukry i sól.Dodać wszystko do brzoskwiń i dokładnie wymieszać rękoma.
 
Rozgrzać piekarnik do 220stopni celcjusza.Nasmarować formę do tart o średnicy 24cm.Na stole podsypać trochę mąki i rozwałkować jeden dysk na około 30cm średnicy.Wylepić dokładnie formę do tart ciastem i zostawić dłuższe brzegi aby zwisały na zewnątrz.Wyłożyć nadzienie.Rozwałkować dugie ciasto i pokroić na paski.Ułożyć je dekoracyjnie na owocach tak aby tworzyły kratkę.Założyć do środka zwisające brzegi i docisnąć.Posmarować wierzch tarty mlekiem i posypać cukrem.
Piec przez pierwsze 20 minut w temperaturze 220 stopni a po 20 minutach zmniejszyć do 180 stopni celcjusza i piec jeszcze około 30-40 minut.Dokładnie schłodzić.
Smacznego!!
 
 

  

2 comments:

  1. Popełniłam kiedyś podobną tartę, ale z morelami :-)
    A moja ulubiona to Linzer Torte (z ciastem czekoladowym) :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    ReplyDelete