Tuesday, February 25, 2014

Churros-hiszpańskie pączki

 
Churros to hiszpańskie pączki-idealne na tłusty czwartek.Wyciskane z rękawa na gorący tłuszcz tworzą fantazyjne pączkowe pałeczki.Obsypuje je się cynamonowym cukrem i  w tej czynności pomagał mi Mój Oluś. To nic,że cała kuchnia była w cukrze,za to ile zabawy!
Do tych pączków robi się też sos czekoladowy,ale ja nie zdążyłam sosu już zrobić.Podam Wam jednak przepis,może Wy zdążycie :-)
Zapraszam serdecznie.
 

Churros-hiszpańskie pączki

 
80g masła
1 szklanka wody
200g maki pszennej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
1 jajo
4 łyżki cukru i 1łyżeczka cynamonu do obtoczenia pączków
1 litr oleju do smażenia
 
Wodę z masłem zagotować.Zdjąć z ognia.Odstawić do wystudzenia.Wsypać mąkę,sól i proszek do pieczenia i energicznie wymieszać,aż ciasto będzie gładkie.Wbić jedno roztrzepane jajo i zmiksować mikserem.
Nałożyć gotowe ciasto do rękawa cukierniczego z koncówką z gwiazdką.Wyciskać paski bezpośrednio na rozgrzany  tłuszcz i smażyć z dwóch stron do zezłocenia.
Wykładać na ręcznik papierowy do odsączenia z nadmiaru tłuszczu.
Obtaczać w cynamonowym cukrze.
 
Sos czekoladowy:
1/2 litra mleka pełnotłustego
1/4 łyżeczki cynamonu
2 łyżki cukru
2 łyżki maki kukurydzianej
75g gorzkiej czekolady
 
Mleko zagotować z cynamonem.Gotować przez następne 7 minut.Cukier wymieszać z mąką i rozetrzeć z niewielką ilością wody aby powstała gładka pasta.Wlać pastę do mleka i mieszać aż sos zgęstnieje.
 
Pączusie macza się w czekoladowym sosie.Smacznego!

 




3 comments:

  1. Zawsze marzyłam, żeby spróbować tych hiszpańskich pączuszków, bo kuszą i to bardzo :D

    ReplyDelete
  2. Szczerze przepis katastrofa. Churros robiłam nieraz i pomyślałam, że spróbuję z tego przepisu ponieważ się trochę różnił. Ciasto rzadkie, lejącą się śmietana. Musiałam dodać sporą ilość mąki aby nie zmarnować składników. Ciasto powinno być zaparzane aby piękna gładka masa się zrobiła. Naprawdę wielka szkoda.

    ReplyDelete