Saturday, May 5, 2012

Tarta migdałowa-pysznie słodka

 


 
Dawno mnie tu nie było.I przyznam się szczerze,że już się stęskniłam.Ostatnio wciąż brakowało mi czasu na moje pieczenie i blogowanie.Obowiązki domowe przewyższyły moje osobiste,tylko moje potrzeby.Zastanawiam się jak to robią inne kobiety,które pracują na pełen etat,prowadzą dom i zajmują sie swoim hobby?Niektóre zapewne mają pod reką jakąś babcię lub ciocię,która z chęcią zaopiekuje się maluchami w razie potrzeby. Ja mieszkam w Islandii,więc na pomoc rodziny nie mogę liczyć.Nie będą przecież przylatywać tutaj do mnie na każde moje ''widzi misie''-a do tego jaki to koszt??Ubolewam nad tym ogromnie,że nie mam zbyt wiele czasu na moje hobby,ale kiedy mogę to coś dłubię.Dzisiaj dzieciaki poszły na spacer z moim mężem, a ja w tym czasie szybko ogarniałam mieszkanie i robiłam ciasto na tartę.Potem jak wrócili to szybko zrobiłam nadzienie,wstawiłam do pieca i już gotowe.
Tarta migdałowa jest bardzo słodka,ale taka miała być.Spód wyszedł bardzo kruchy i wprost rozpływający się w ustach.Dla tych co lubią migdały i kajmak to jest to idealny deser.Do kawki wyśmienity!! Zapraszam serdecznie!!
 
 
 
 
 

Tarta migdałowa-pysznie słodka


Składniki na tartę o średnicy 23cm:

Składniki na spód:

1 szklanka (140g) mąki pszennej
1 łyżka cukru
115g masła niesolonego zimnego pokrojonego w kostkę
1 łyżka zimnej wody
1/2/łyżeczki ekstraktu z wanilii
1/8/łyżeczka ekstraktu z migdałów

Składniki na nadzienie:
250ml śmietanki kremówki
200g cukru
1/8 łyżeczki soli
80g płatków migdałowych
1/8 łyżeczki ekstraktu z migdałów
2 łyżeczki likieru Amaretto



 


Spód:Makę i cukier zmiksować w malakserze.Dodać masło i nadal miksować do momentu aż powstanie kruszonka wyglądająca jak ziarnka ryżu.Na koniec dodać wodę i ekstrakty-miksować do uzyskania gładniego ciasta.Wyjąć ciasto z malaksera i szybko zagnieść razem.Spłaszczyć na kształt dysku,owinąć w folię i włożyć do lodówki do całkowitego schłodzenia-około 15 minut.

Wysmarować formę masłem i schłodzonym ciastem wylepić foremkę-dokładnie dociskając i wylepiając brzegi.Wylepioną formę z ciastem włożyć do zamrażarki na około 15 minut.
Rozgrzać piekarnik do 190 stopni celcjusza.Piec spód tarty około 20-30 minut-do uzyskania złotego koloru.

Nadzienie:Zagotuj śmietankę z cukrem i solą w garnku.Gotuj przez chwilę do uzyskania piany na wierzchu.Zdjąć z ognia i dodać płatki migdałowe,migdałowy ekstrakt i likier.Dobrze wymieszać.

Wylać gotowe nadzienie na spód tarty.Włożyć do piekarnika rozgrzanego do 190 stopni celcjusza.
Piec około 30 minut aż tarta nabierze jasno brązowego koloru.Co 5 minut należy otwierać piekarnik i plastikową łopatką opukiwać wierzch tarty tak aby nie rozbiła się twarda skorupka.
Wyjąć z formy i dobrze ostudzić.

Smacznego!!
 




No comments:

Post a Comment